Монгол Улсын Засгийн газар, “Майкрософт” корпорацитай хамтран ажиллах гэрээ байгуулсанг интернет хэрэглэж буй хүн бүр дуулсан байх учиртай. Уг гэрээний дагуу Майкрософт” корпораци Монгол Улсын Засгийн газартай үндсэндээ таван чиглэлээр хамтран ажиллах юм байна.
Эдгээр чиглэлүүдэд Microsoft мэдээж өөрсдийн бүтээгдэхүүнээ нийлүүлэх болно. Иймд Монгол орны минь эдийн засагт уялдуулан бүтээгдэхүүн, үйлчигээнийхээ үнийг тодорхой хэмжээгээр бууруулах боломжийг судалж байгаа ажээ. Манайхаас тавьж буй зарим нэг санал дээр Microsoft –ынхон татгалзсан сурагтай.
Аливаа зүйлд сайн муу гэсэн хоёр тал хүссэн ч хүсээгүй ч орших нь үнэн. Тэгвэл энгийн нэг хэрэглэгч миний хувьд “муу” гэсэн талыг илүүтэй харж байна. Аливаа улс орны хөгжлийн түлхүүр бол оюуны хөдөлмөр, цахим ертөнц гэж тунхагладаг. Хэдий тийм боловч явж явж өөрсдийнхөө идэх хоол, өмсөх хувцсаа үйлдвэрлэж чаддаг болсон улс орон (орцыг нь оруулж ирж савлах биш шүү) үүнийг тунхаглах ёстой мэт. Тиймээс одоохондоо энэ том корпорацийн хараанд өртчихөлгүй бүтээгдэхүүнийг нь хууль бусаар ч болтугай хэрэглээд явсан бол өлзийтэй байсан байх.
Бизнес томорлоо гээд бага орлогыг тоохгүй өнгөрнө гэдэг бол алдаа байх нь зүйн хэрэг. Тиймээс Microsoft –ынхон Монголоос юу олж авах вэ гэдэгтээ биш бид Microsoft-оос юуг олж юуг алдах вэ гэдэгтээ нэн тэргүүний анхаарал хандах ёстой байх.
Ямартай ч Монголын ТОМЧУУД-ын үзэж буйгаар: - Microsoft компанид төлж байгаа нэг ам.долларын лицензийн төлбөр эргээд тухайн улсынхаа үндэсний нийт бүтээгдэхүүний хэмжээг найман ам.долараар нэмэгдүүлдэг… - оюуны өмчийн үнэлэмжийг хүлээн зөвшөөрөх талаасаа чухал ач холбогдолтой… гэсэн “Чухал үг” хэлсэн байна. Мэдээж оюуны өмчийн үнэлэмж дээшлэх нь ойлгомжтой ч хамтарч ажиллах хүрээ ерөнхий нөхцлөөс төрийн байгууллагуудад ямарч хууль бус програм байхгүй байх ёстой болж байна. Үүнийг дагаад томоохон хувийн компаниудад ч ийм шаардлага бий болно. Улмаар жижиг компаниудад шахалт болж ирнэ. Энийг жишээ дурдахад 1 ширхэг Windows ~ 300$, 1 ширхэг Office ~ $200 гэж бага үнээр тооцоход ямар их мөнгө зарцуулагдах нь ойлгомжтой.
Тэгвэл Монголын Засгийн Газар тэр дундаа МХХТГазар үүний оронд төрийн албандаа оpensource албан ёсоор хэрэглэж байя гэсэн шийдвэр гаргасан бол энэ их мөнгө дотооддоо шингэх боломж байгаа шүү дээ. Үүнийгээ дагаад ч оюуны өмчийн асуудал өөрөө аяндаа төлөвших боломж бий болох юм. Бид нефтээрээ Оросоос хараат, хүнс бараа бүтээгдэхүүнээрээ Хятадаас хараат байдаг. Сүүлд нь програм хангамж – мэдээлэл технологийн шийдэлээрээ Microsoft-оос хараат болох гэж үү!?
Эцсийн эцэст үүнээс хэн хожих вэ?
- Цахим засаглалыг хэрэгжүүлэхэд хамтран ажиллана.
- Гол бүтээгдэхүүнийг нутагшуулах буюу компьютерийн программыг монгол хэлээр гаргана.
- Боловсролын салбарт мэдээллийн технологийг нэвтрүүлэх.
- Манайхаас гаргасан сэдвийн хүрээнд “Майкрософт”-аас сургалт авах боломжтой.
- Мэдээллийн аюулгүй байдлын чиглэлээр хамтран ажиллана.
Эдгээр чиглэлүүдэд Microsoft мэдээж өөрсдийн бүтээгдэхүүнээ нийлүүлэх болно. Иймд Монгол орны минь эдийн засагт уялдуулан бүтээгдэхүүн, үйлчигээнийхээ үнийг тодорхой хэмжээгээр бууруулах боломжийг судалж байгаа ажээ. Манайхаас тавьж буй зарим нэг санал дээр Microsoft –ынхон татгалзсан сурагтай.
Аливаа зүйлд сайн муу гэсэн хоёр тал хүссэн ч хүсээгүй ч орших нь үнэн. Тэгвэл энгийн нэг хэрэглэгч миний хувьд “муу” гэсэн талыг илүүтэй харж байна. Аливаа улс орны хөгжлийн түлхүүр бол оюуны хөдөлмөр, цахим ертөнц гэж тунхагладаг. Хэдий тийм боловч явж явж өөрсдийнхөө идэх хоол, өмсөх хувцсаа үйлдвэрлэж чаддаг болсон улс орон (орцыг нь оруулж ирж савлах биш шүү) үүнийг тунхаглах ёстой мэт. Тиймээс одоохондоо энэ том корпорацийн хараанд өртчихөлгүй бүтээгдэхүүнийг нь хууль бусаар ч болтугай хэрэглээд явсан бол өлзийтэй байсан байх.
Бизнес томорлоо гээд бага орлогыг тоохгүй өнгөрнө гэдэг бол алдаа байх нь зүйн хэрэг. Тиймээс Microsoft –ынхон Монголоос юу олж авах вэ гэдэгтээ биш бид Microsoft-оос юуг олж юуг алдах вэ гэдэгтээ нэн тэргүүний анхаарал хандах ёстой байх.
Ямартай ч Монголын ТОМЧУУД-ын үзэж буйгаар: - Microsoft компанид төлж байгаа нэг ам.долларын лицензийн төлбөр эргээд тухайн улсынхаа үндэсний нийт бүтээгдэхүүний хэмжээг найман ам.долараар нэмэгдүүлдэг… - оюуны өмчийн үнэлэмжийг хүлээн зөвшөөрөх талаасаа чухал ач холбогдолтой… гэсэн “Чухал үг” хэлсэн байна. Мэдээж оюуны өмчийн үнэлэмж дээшлэх нь ойлгомжтой ч хамтарч ажиллах хүрээ ерөнхий нөхцлөөс төрийн байгууллагуудад ямарч хууль бус програм байхгүй байх ёстой болж байна. Үүнийг дагаад томоохон хувийн компаниудад ч ийм шаардлага бий болно. Улмаар жижиг компаниудад шахалт болж ирнэ. Энийг жишээ дурдахад 1 ширхэг Windows ~ 300$, 1 ширхэг Office ~ $200 гэж бага үнээр тооцоход ямар их мөнгө зарцуулагдах нь ойлгомжтой.
Тэгвэл Монголын Засгийн Газар тэр дундаа МХХТГазар үүний оронд төрийн албандаа оpensource албан ёсоор хэрэглэж байя гэсэн шийдвэр гаргасан бол энэ их мөнгө дотооддоо шингэх боломж байгаа шүү дээ. Үүнийгээ дагаад ч оюуны өмчийн асуудал өөрөө аяндаа төлөвших боломж бий болох юм. Бид нефтээрээ Оросоос хараат, хүнс бараа бүтээгдэхүүнээрээ Хятадаас хараат байдаг. Сүүлд нь програм хангамж – мэдээлэл технологийн шийдэлээрээ Microsoft-оос хараат болох гэж үү!?
Эцсийн эцэст үүнээс хэн хожих вэ?
ямарч байсан бид хожихгүй л болов уу.Гэхдээ нөгөө талаар open source-ийг хүмүүс илүү хэрэглэж ойлгож хөгжүүлж эхлэнэ дээ.
ReplyDeleteСайханаа минь бухимдаад юухэвдээ хэхэ. Ингэхэд Microsoft өөрснөө Монголд ирсэн юмуу эсвэл энэ Ерөнхийлөгчийн айлчлалын үеэр яригдсан асуудал уу. Хэрэв өөрснөө ирсэн бол түлхээд явуулчиж болохгүй бх тиймүү. Үгүй бол Энхбаярт энэ талаар анхааруулах байждээ.
ReplyDeleteУгаасаа монголчууд майкрософтын барааг ямар схан дураараа хэрэглэдэг билээ. Үүнийг нь мэдчээд тэндээс үнэр аваад цээрлэл үзүүлэхээр ирцгээсэн юм бишүү кк. Одоо майкрософт баба, цаашаа гэхээсээ өнгөрсөн кк.
мэргэжлийнхний хувьд бол хэрэгтэй үзэгдэл биш үү?
ReplyDeleteпрограм хангамжийн хууль бус хэрэглээг аль болох багасгах нь програм хангамжийн үнэ цэнийг хэрэглэгчидэд ойлгуулах чухал зүйл. нөгөөтэйгүүр microsoft-ийн албан ёсны support хэрэгжсэнээр бидэнд л. өөр хэрэгтэй зүйлдээ анхаардаг болох хэрэг.
жаргалын хэлснээр мэргэжлийнхэн нээлттэй эх рүү илүү хандаж эхлэх нь бүүр чиг хэрэгтэй. илүү чанаржина гэх мэт. MS ах харин хянасан шиг хянавал улмаа л сайн байх.
дотоодын хөгжүүлэгчидэд ч өөрсдийн бүтээгдэхүүний түгээлтийн хувьд илүү эвтэйхэн болж ирэх хэрэг.
Яана гэсэн үг вэ? хууль бус програм хэрэглэсэн хувь хүн албан газруудыг шийтгэнэ???
ReplyDeleteза энд нэг хамааралгүй ч гэсэн та бүхнийг нэг зүйлийг дэмжих байх гэж бодож байна
ийшээ нэг шагайчихаарай.
http://blogmn.net/dusal/14485/
Жаргалд
ReplyDeleteЕр нь бол санхүү талаасаа бид яагаад ч хожихгүй байхаа. Харин наад санаа чинь зөв шүү. Би тэгж л бодоод байгаа.
Бадкад
Уул нь бухимдахгүй гэж бодсон юм. Гэтэл нэг л болохгүй байна даа. Microsoft -ынхонтой өөрсдөө очиж уулзсан. Яагаав Сайханбилэг ах Билл ахаас цаг аваад л уулзсан. Тэгээд эхэлсэн түүх шүү дээ. Ямартай ч тун удахгүй цээрлэлийг нь мэдэрч эхлэх байхаа. Дассан програмын дарах товчлуур зөөлөн гэж үг бий байхаа :p
Гоби санд
Мэргэжлийн үүднээс хамгийн том давуу тал бий болж байгааг програм хангамжийн үнэгүйдэл арилах юм ойлгоод байгаа. Гэхдээ энд би мэргэжлийн гэхээсээ илүү зүгээр л энгийн нэг хэрэглэгчийн зүгээс эдийн засгийн сул зардал энэхүү хэлэлцээрээс гарах гээд байна уу даа гэдэг талаас нь их хараад байгаа юм. Манай төрийн алба аливаа юмыг "ШАХАХ" даа ч сайн шүү дээ.
Хүү атманд
Ер нь бол яг энэ хэлэлцээрийн дагуу бол төрийн байгууллагууд зайлшгүй Микрософтийн програм хангамж ашиглах ёстой болж байгаа юм. Тэгээд л түс түс шүү дээ :)
Тэр монгол бичгийн тухайд би өөрөө их дэмжиж явдаг.
Баахан япон гэж ярьсан хүнийг ТЭР сан гэж дуудаад байхдаа ч яана аа. :)
ReplyDeleteХальт үндсэрхжив гэж...
Өө хөөрхий. Open Source хэрэглэх боломжгүй гэсэн үг үү? Заавал Windows хэрэглэдэг болно гэдэг чинь балай л хэрэг байна даа. Тэгээд дээр нь суух софтуудыг нь бас мөнгөөр авдаг болох юм байхдаа. Төрийн байгууллагууд бүгд ингэж худалдаж авбал Монголын төсвөөс хэр их мөнгө гадагшаа урсах юм бол? Сайханбилэгт хэд нь унах бол гсн :-p
ReplyDeleteБаяраад
ReplyDeleteГоби гэж болохгүй, Гоби ах гэж болохгүй сурчихсан юм аа хэхэ.
Хүү атманд
Ер нь бол тулган шаардах процесс явагдаад л ирэх байхдаа. Гэхдээ Open Source хэрэглэхгүй гэсэн юм байхгүй байхаа.
Аан нээрээ худалдааг зохион байгуулсан хүнд 5%-ын ч билүү ашиг очдог гэсэн. Энэ бол дам мэдээ.
This comment has been removed by the author.
ReplyDeleteМонголчууд бид хэдийний л үнэгүй программ софт ашиглаад сурчихсан хүмүүс. Энэ байдлыг эвдэхэд нэлээдгүй цаг хугацаа хэрэгтэй болох болов уу? Мэдээж хууль бус хэрэглээг таслан зогсоож чадахгүй гэж бодож байна. Энэ олон программ софтуудыг манайхан биш гадныхан сериал, кракжуулдаг биздээ... Энэ талаар сайн мэдэхгүй боловч хошуу нэмэрлэчихлээ... хэхэ
ReplyDeleteШал дэмий ш дээ...
ReplyDeleteМанайх шиг ядуу буурай оронд айхтар том дарамт болно. Тэрний оронд тэр ОС, Оффис худалдаж авах мөнгөөрөө залуучуудаа гадагш нь сургацгаасан дээр байлгүй. Ер нь цаг нь болоогүй байна. 20 жилийн дараа л юу юм гэхээс. Тэгээд ч мэргэжлийн програм хангамжийн үнэ гэж аймаар байдаг байхгүй юу! Ядаж л Photoshop-ыг худалдаж авна гээд бод доо. 500$. 3dsmax, maya, after effects гээд нэмбэл бараг 12000$ болох байх. Бид ч сүйрэх юм байна даа. Хог дээр үсрэнэ.
би нэг ондоо газар хэлэлцэгдсэн зүйлийг энд хуулаад оруулчихая.
ReplyDelete2008 оны
06-р сарын 04
22:41
Enhjin
uneteishd.....shuluulna l biz
2008 оны
06-р сарын 04
22:42
Гайхал
anyway there is no free lunch
2008 оны
06-р сарын 04
22:44
Хасар
Ene ih zob alham gej munhag bi uzjeenaa! Hezee negen tsagt zailshgui hiih alham! Tiim uchir tsag aldalgui ehelsen deer! minii hubid mash ih demjij bna! zob amjilt IT chuuddaa!
2008 оны
06-р сарын 04
22:45
жанз
манай хувьд цаг хугацааны л асуудал байсан уу?
ямар шаардлага хангах хөгжиж буй оронтой ийм хэлцэл байгуулдын бол?
2008 оны
06-р сарын 04
22:48
Гайхал
to: цангараг
microsoft-ийн хувьд ямар нэг шаардлага хардаггүй байлгүйдээ. даяаршиж байхад аль болох л түрүүлээд л шинэ шинэ зах зээл аманд орж ирж л байвал залгих нь чухал.
бас нэг бодогдож болох шаардлага бол манайх байршлийн хувьд азид хямдхан support center байгуулахад хэрэгтэй тал байдаг. энэ MS түүнийг бодсон эсэхийг мэдэхгүй. Өөр software компаниуд тэр талаас нь сонирхож үзэх тал байдаг юм билээ.
2008 оны
06-р сарын 04
22:49
Гайхал
аа бас манай хувьд цаг хугацааны л асуудал байсан гэдэг нь үнэн гэж бодож байна.
2008 оны
06-р сарын 04
22:50
жанз
аахаан.. тэгээд Чүхэл таны бодлоор бол?
2008 оны
06-р сарын 04
22:53
Гайхал
сайн муу талтай хэ хэ
2008 оны
06-р сарын 04
22:54
жанз
бөмбөрүүл дээ, наад талууд аа хохо
2008 оны
06-р сарын 04
23:00
Хасар
Heregjeed ehelchihbel ug ni zugeer l dee mon bas l ih ersdeliig daguulna! Bolgoomjloh uudnees baga bagaar aajmaar ybj bas boloh l um.
2008 оны
06-р сарын 04
23:02
Гайхал
улсууд ингэж яриад байна цаагуур чинь. microsoft-д их мөнгө төлдөг болох гээд байна. уг нь пиратлаад болоод байсын гээд байна.
бас нэг хэсэг бүлэг нь үнэгүй нээлттэй эхийг хэрэглэелдээ гээд байхын.
би ч сайн мэдэхгүй л байна.
2008 оны
06-р сарын 04
23:08
SE
“хоёр программыг нийлүүлээд 330-400 ам.долларын үнээр лицензжүүлж болно ” 400USD-t 2 pentium3 avaad open source suulgachihval arai iluu hurteemjtei baimaariin. hamgiin gol ni udahgui gatsahgui genet untrahgui tsenher delgets garahgui. Mongol windows gargana gene. teriig ni henuus orchuulj uguh um bol. getel Linux-iin Gnome(windows gesen ug) delgetsiin system 80% OpenOffice(MS Office gesen ug) ni 100% zugeer l unegui orchuulagadchihaad baihad terniig ni mgl-doo nevtruulehgui zaaval um hudaldaj avah geed baihiin. yadaj baihad windows suulgana antivirus suulgahgui bol bolohgui terniigee update bainga hiihgui bol nuguuh ni virustana tegeel budaa. linux ni yadaj virus gej aihgui amar um daa. Europe-iin holboonii ihenhi ulsiin zasgiin gazar ni(mun bolovsroliin salbar ni bas) Microsoftoos tatgalzaad open source ruu chigleed baihad manaih tedentei sujireed baihiin. Bi yer ICTA-d orj jaahan bodlogo todorhoiloltsdog um biluu
2008 оны
06-р сарын 04
23:14
Гайхал
SE
нэг бодлын програмууд гэв гэнэт өндөр үнэтэй болчуул нойрноос сэрэх гээд байх шиг байгаан.
Монголчлохдоо шууд мөнгө гаргаад орчуулчих байх л даа. Дараа нь Монгол хувилбар нь Англиасаа яльгүй үнэтэй зараад эхлэнэ. Бас дээр хэлснээр Төр, Боловсролын байгууллагат түгээх замаар орчуулгын зардалыг шууд олчихно л доо.
2008 оны
06-р сарын 04
23:15
Баянаа
Хүдэрын хэлдэгээр хэзээ нэг цагт орох нь зөв л дөө. Миний бодлоор одоо цаг нь биш. Арай л эрт орох гэж байна. Нээлттэй эхийн програм хангамжуудаа нэлээд нэвтрүүлж байгаад оруулах хэрэгтэй байсан юм аа. Мөн монгол улс бөөн торгуулд унах болно.
2008 оны
06-р сарын 04
23:17
Гайхал
надад хамгийн аймаар санагдаж байгаа нь боловсролын байгууллагаас эхлэдэг нь аймаар...
тэрийгээ ч мэдээд MS боловсролын байгууллагат учиргүй хөнгөлөлт үзүүлж байна. ямар алсын бодлоготой ингэдэгийг манайхан мэдмээрдээ. ер нь ихэнх програм боловсролын байгууллагат асар хөнгөлөлттэй заримдаа үнэгүй байдаг л даа.
2008 оны
06-р сарын 04
23:18
Хасар
SE ug tiim um tegehdee europe open source-ruu shiljih gej sonirhoj baigaa gej bi duulaagui um bna! Harin minii bodloor ene zob gej bodoj bna! Hamgiin gol ni toonii ihees chanariin sain ni deer shuu dee! Unuu ued chanar dabamgaildag bolchihson tsag!!! Deer bichsenchlen computer tutamd 2.4dollar gedeg chini boljil bna bn shuu dee!
2008 оны
06-р сарын 04
23:21
Гайхал
computer tutamd 2.4dollar гэдэг чинь зөвхөн сургалтын байгууллагат шүү дээ...
2008 оны
06-р сарын 04
23:22
жанз
Чүхэл
"юүзэр-боловсон хүчнээ" бэлдэж байна гэсэн үг үү?
2008 оны
06-р сарын 04
23:23
Гайхал
баянаа
монгол software pirate paradise чигээрээ байгаа цагт opensource тийм их нэвтрэх үү, би бол нэврэхгүй л гэж бодож байна.
нөгөөтэйгүүр opensource гэдэг support-ийн асуудлаас болоод hidden cost буюу нуугдмал зардал зөндөөшдээ, энийг тооцоолоход төвөгтэй.
2008 оны
06-р сарын 04
23:24
Хасар
Yahab tegbel hudaldaj abahgui neg ni hulhia heregleed ybjil bayal daa! Ymar neg baidlaar delhiin jishigtei hamt ybah estoi gej ochuuhen bi bodoj bna! Ug ni manai orond tohiruulj buh aj ahuin negj, alban baiguullaga, hubi hun hudaldaj abah bolohuic hemjeend tohirolcoj chadbal! Za daa sain medehgui l um daa!
2008 оны
06-р сарын 04
23:26
Гайхал
цангарагаа
яг тийм. тухайн улсын хэрэглэгчид төдийгүй мэргэжлийнхнийг өөрийнхөө компаных болгож байгаамлдаа. ингэх нь мэргэжилтнүүдийн чанарт асар ХОРТОЙ гэдэг.
2008 оны
06-р сарын 04
23:27
Гайхал
Баянаа
MS гэхдээ монголчуудыг тоож торгохгүй ээ. одооноос л хянах зүйл. улс төрийн аргаар арай ч торгуулахгүй хэ хэ.
2008 оны
06-р сарын 04
23:41
SE
Хасар- t FYI ;-)
http://ec.europa.eu/idabc/en/document/7274/469
http://www.linux.com/feature/56376
http://www.theregister.co.uk/2005/10/21/opensource_govern...
http://cordis.europa.eu/ist/ka4/tesss/impl_free.htm
http://www.google.com/search?num=100&hl=en&safe=o...
http://enkhbayar.net/2008/04/07/262/
2008 оны
06-р сарын 04
23:45
Энки
Яг одоогоор сүүлийн 2 долоо хоног MS-тэй хэрүүл хийж байгаагийн хувьд хэлэхэд, MS бол их эвгүй гар. Зөндөө мууг нь дуудлмаар л байна.
Харин дээрх ярианы тухай бодлоо хэлэхэд, үнэгүй юм болгон сайн байх албагүй. Тухайн system-ийг олон жил ашиглана гэж бодвол анхнаасаа үнэтэй програм ашиглаад support fee нь хямд байвал алсдаа хожно гэсэн үг.
Open Source Software (OSS) бол support service нь их үнэтэй тусдаг. Тэндээсээ ч хөл дээрээ тогтдог. Компьютер сайн мэддэг хүнд бол OSS нь хожоотой ч, өөрийнхөө компьютерыг сайн арчилж чаддаг хүн хэд билээ.
Тэгэхээр MS -д өндөр шаардлага тавиад харьцахад болохгүй юмгүй гэж бодож байна.
2008 оны
06-р сарын 04
23:47
Гайхал
харин ийм л байгаа юм.
төрийн байгууллага, боловсролын байгууллагаас эхлэдэг нь юугаараа зөв гэдэг ТОМ олж харахгүй байгаамдаа.
2008 оны
06-р сарын 04
23:47
Хасар
Eeddee Enki yg chamtai sanal neg bna!
2008 оны
06-р сарын 04
23:50
Хасар
Estoiii medehgui ter toriin baiguullagaas yagaad ehleh geed baigaag! Medeej uls hoorondiin geree bolohoor ehleed toriin baiguullagaas hongolttoi ehleh ni zob gej bodson baih! Oor yab l gej dee!
2008 оны
06-р сарын 04
23:53
Баянаа
Алхам алхамаар мэрэх гэж нэг аргыг МS хэрэглэж байна. Цонх хэрэглэж өссөн хүүхэд цонхоо л хэрэглэдэг гэдэгийг мэдээд байгаа юм. 5 жил тутам шинэ програм гаргаж 500 доллараар шахна гэдэг нь ойлгомжтой. Нээлттэй эхийг Франц герман гээд олон орон хэрэглэж эхэлж байна. Тэд нар өмнө нь МS хэрэглэгчид байсан хүмүүс шүү
2008 оны
06-р сарын 04
23:53
Гайхал
Энкитэй яг санал нэг байна.
Гэхдээ нэг зүйл хэлэхэд OSS-ийн нуугдмал зардал өндөр тусдаг ч гэлээ зах зээл хэрэглэгчид их чанарждаг. Мөн нууц зардал нь аажимдаа багасаж төвөгтэй байдлууд багасдаг гэдэг.
Commercial нь эсрэгээрээ эхэндээ хямдхан support сайн байдаг ч гэлээ яваандаа өртөг төвөгтэй байдал хоёр нь эрс өсдөг гэдэг. Энэ талаар юу гэж бодож байна?
2008 оны
06-р сарын 04
23:54
Энки
> төрийн байгууллага, боловсролын байгууллагаас эхлэдэг нь юугаараа зөв гэдэг ТОМ олж харахгүй байгаамдаа.
IT-ийн томоохон прожектууд голчлон, төрийн байгууллага, банк, тээврийн байгууллагын сүлжээ гэх мэт байдаг. Тэнд МС ихээр хэрэглэгдвэл тэд нартай харьцах байгууллагууд МС хэрэглэнэ. Тэнд ажиллах хүмүүс МС хэрэглэгч байна. Ийм прожект хэрэгжүүлсэн хүмүүстэй хамтарч ажиллах хүн МС хэрэглэнэ. блабла...
Сургууль руу анхаарлаа хандуулж байгаа бол, тэр бүүр том асуудал даа.
Харин энэ мэдээ хэр үнэний ортой юм болдоо. Эх сурвалж нь алга...
shades_smile
2008 оны
06-р сарын 04
23:56
Гайхал
миний дээр оруулсан линк дээр Нямхүүтэй ярьсан ярилцлага байгаа бөгөөд Нямхүү ингэж л ярьсан байна лээ.
үнэн гэж бодож байна.
2008 оны
06-р сарын 04
23:57
Гайхал
Цонх мэрж өссөн хүүхдүүд цонхоо л мэрнэ хэ хэ. cool
2008 оны
06-р сарын 04
23:58
Энки
> Commercial нь эсрэгээрээ эхэндээ хямдхан support сайн байдаг ч гэлээ яваандаа өртөг төвөгтэй байдал хоёр нь эрс өсдөг гэдэг. Энэ талаар юу гэж бодож байна?
hereglegch dandaa ooroo yu husch baigaagaa ooroo ch sain oilgolgui eldev yum husch baidag. ingeed l programmer-iin gargasan design evderch ehelne dee. :p
haa negtee gants code bish, function refactorin hiihgui bol neg odor delberne.
harin OSS bol durguigee hureheer shine project ehelchihne. :p
2008 оны
06-р сарын 04
23:59
Гайхал
http://sanakae.blogspot.com/2008/06/microsoft.html
2008 оны
06-р сарын 05
00:03
Гайхал
>harin OSS bol durguigee hureheer shine project
>ehelchihne. :p
The Paradox of Choice гэдэг чинь яг энэ болдог. Ижил төстэй элдэв төсөл энд тэнд зөндөө. Хаашаа хамаагүй хөгжинэ.
MS бол бүх зүйлийг төвлөрүүлчихсэн лаг оновчтой хэ хэ.
2008 оны
06-р сарын 05
00:10
Энки
> http://sanakae.blogspot.com/2008/06/microsoft.html
> Тиймээс одоохондоо энэ том корпорацийн хараанд өртчихөлгүй бүтээгдэхүүнийг нь хууль бусаар ч болтугай хэрэглээд явсан бол өлзийтэй байсан байх.
wehehehe. MS delhii deer hamgiin ih tarhaj hamgiin olon hun MS-n hariyaat bolson neg shaltgaan bol ene "unegui hereglee" gej bodoj baina. keke. Herev mongoo tolood hereglej baisan bol, oor unegui solution olchih baisan ch yum biluu. Magagui Mongoloos Linus Torvalds torson ch baij boloh.
2008 оны
06-р сарын 05
00:15
Гайхал
энкигийн сүүлийн коммент cool. бүрэн санал нэг байна.
2008 оны
06-р сарын 05
07:13
Аги
Open Source hereglej ediin hereglegchidiin hubid hyamd bogood naidvartai um shig sanagdah um. Hamgiin gol virus baihgui gedeg chini mash orgon bolomj sh dee. Mongold Bolovsroliin gazaruudad baidag tom hundrel ni Virus gedgiig ooriinhoo turshalagad undesleed helie. :) Virus het ih olshirsonoos bolood deer medeeleliig dahin dahin formatlah shaardlagatai boldog bsan sanagddagiin ingeheer Open Source davuutai baigaan.
bi neg jishee tatie; Peter happened to be working in Mali as part of something called the Geek Corps, which helps to bring technology to developing countries. "Peter says that his project is creating wireless networks via satellite, making antennas out of plastic soda bottle and mesh from window screens! Apperently everyone in Mali uses LINUX gej T. Friedman ("The World is flat" page No.106) bichsen baihiin.
2008 оны
06-р сарын 05
17:57
Гайхал
Аги
Манайхан яг эсрэгээс нь хийх гээд байна л даа. Яг боловсролын байгууллагаасаа эхлэх гээд байна.
2008 оны
06-р сарын 06
05:59
Аги
Gaihal
jishee manaid Bolovsroloos ehelj hiine gedeg chini ter chigeeree MS-iin hereglegchidiig beltgej baina gsn ug biz dee. ireeduin zah zeelee beltgej horongo oruulalt hiij baina gsn ug bolno te?
2008 оны
06-р сарын 06
11:50
Гайхал
Аги
Яг тийм. Дээрээс нь зөвхөн хэрэглэгч биш мэргэжлийнхний мэргэжлийн чанарыг ч муутгадаг нь хамгийн хортой.
2008 оны
06-р сарын 06
17:52
mogi
Microsoft монголд орж ирэх нь зүгээр ш дээ. Ядаж л хүмүүс ямар үнэтэй програм хэрэглэж байгаагаа ойлгох биз. Дандаа хулгай юм үнэгүй юм хэрэглэсээр байгаад юм болгоныг үнэгүй авах гээд байдаг муу зантай болчихсон. notebook 1500$ аар авчихаад байдаг мөртлөө хийлгэсэн SW дээ 1000$ гэхээр гар татаад байдаг. Монголын IT ын зах зээл нь өссөн юмгүй хэдэн жижиг компаниуд нь өдрийг өнгөрөөгөөд IT park дээрээ хэдэн вэб хийж л амидарч байдаг. Windows, Excel, Word-ийг үнэтэй аваад эхэлбэл тэр Open Source ийг компаниуд хямдыг бодож сонирхож магад. Тэрнээс наана Open Source бол монголд хэдэн мэргэжлийн хүмүүсийн хүрээнээс халихгүй биздээ. Үнэндээ үнэгүй бол Windows, Word, Excel чинь монголын жирийн хэрэглэгчдэд данг ш дээ. Юн Open Source ???
Мөнхбаатард
ReplyDeleteБи зүгээр л жирийн хэрэглэгчийн байр суурьнаас хараад байгаа юм аа.
Кулад
Цаг хугацаач орох байх. Гэхдээ үнэгүй юм ашиглах боломж маш хомс байх болов уу. Гэр зуураа ч болох ч албан газар бол найдвартай лизенз хэрэгтэй. Бид чинь хэдүүлээ билээ дээ. Хэн хаана юу хийж байгааг хянах байлгүй дээ.
Tsoom
Би яг наадахыг чинь л яриад байгаа юм. хэхэ
Социализм хүн төрөлхтнийг аврах ч цагаа олоогүй. Гэхдээ хэзээ нэгэн цагт эргэж гарах болно гэдэг байхаа. Энэ ажил арай цаг нь болоогүй байхад эхэлсэн гэж бодож байна.
gobi
баярлалаа бүгдийг нь уншив. Хүмүүсийн санаа бодлыг ойлгов. Ямартай ч адилхан бодож байгаа хүн байдаг л юм байна :D.
MS хэзээ нэгэн цагт орж ирэх нь гарцаагүй л зүйл. Харин яг одоо бид үүнийг хүлээж авахад бэлэн үү гэвэл үгүй гэж би хувьдаа бодож байна. Манайханы бараг 99,9% MS-н хэрэглэгч энэ бүх хүмүүс бүгд мөнгөө төлөөд жинхэнийг нь авах чадалтай юу гэвэл үгүй юм. Гэтэл засгийн газраас үүнийг нь бодлогын түвшинд дэмжиж байгаа нь харамсмаар. Боломжгүйнүүдэд нь сонголтыг бий болгох хэрэгтэй шүү дээ. Тиймээс энэ талаар юм хийдэг дотоодын болон гадаадыгхантай хамтарч ажиллах хэрэгтэй.
ReplyDeleteЭнэ нь нөгөө талаар MS-д бидэнд бас өөр хувилбар байгаа шүү гэдгийг харуулж байгаа хэрэг.
Org
Өөр хувилбар гэдэг нь Open source.
ReplyDeleteOrg
Windows iig ymrtai ch munguur hereglene gesen chin aimar sanagdchlaa
ReplyDeleteодоо байгууллагууд худалдан аваад сурч байх шиг байна. Лицензтэй програм хангамжийн давуу талыг мэдээд эхэлчихвэл монголын програм хөгжүүлэгч компаниудад илүү тустай.
ReplyDelete